Telefon życzliwości dla seniora
„Telefon życzliwości dla Seniora” to numer, pod który w każdej chwili można zadzwonić i zasięgnąć rady u dyżurującego, odpowiednio przygotowanego lidera. Telefon ten będzie także spełniał rolę telefonu wsparcia, pod który Seniorzy mogą zadzwonić z dowolnym problemem.
Drodzy Seniorzy, jeśli więc macie jakikolwiek problem, chcecie o coś zapytać lub po prostu porozmawiać – zapraszamy do kontaktu! Wystarczy zadzwonić pod poniższy numer:
Telefon życzliwości dla Seniorów
Jeśli czujecie się samotni, potrzebujecie porozmawiać z przyjazną osobą, która wesprze Was dobrym słowem i podtrzyma na duchu w tych trudnych czasach, zachęcamy do kontaktu z Telefonem Życzliwości dla Seniorów. Telefon powstał z inspiracji Łódzkiego Telefonu Życzliwości, a na terenie Zagłębia Dąbrowskiego do życia powołało go stowarzyszenie Muza Dei przy współpracy Uniwersytetu Trzeciego Wieku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Tworzą go wolontariusze – seniorzy, którzy postanowili poświęcić swój prywatny czas, by pomagać innym seniorom. Seniorzy uczestniczyli w warsztatach, gdzie zdobyli podstawowa wiedzę o komunikacji, umiejętności słuchania.
Telefon Życzliwości dla Seniora na tym etapie realizacji będzie działał 5 dni w tygodniu – dyżurować będą seniorzy wolontariusze. Będą odbierać połączenia od innych seniorów potrzebujących wsparcia, informacji czy zwykłej życzliwej rozmowy.
W erze, w której korzystamy np. z Internetu, by zdobywać informacje – nie wszyscy Seniorzy mogą się odnaleźć. Telefon Życzliwości dla Seniorów będzie ich oknem na świat oraz źródłem wiedzy. Często, dla osób samotnych czy schorowanych, po prostu szansą na rozmowę.
Dziś w związku z pandemią Covid-19, często Seniorzy muszą pozostać w domu. Wiele stacjonarnych miejsc, z których dotychczas korzystali zostaje poza zasięgiem bezpiecznego kontaktu. Powstanie zatem Telefonu Życzliwości dla Seniora to inicjatywa bardzo pożądana. Będziemy ją rozwijać!
Zostańmy w kontakcie!
napisz do nas!
Wypełnij poniższy formularz, aby się z nami skontaktować. Postaramy się odpowiedzieć najszybciej jak to możliwe.